Noul Spațiu Public și Comunicarea

Curs
8.4/10 (5 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 2 în total
Cuvinte : 733
Mărime: 6.31KB (arhivat)
Publicat de: Francisc Drăgan
Puncte necesare: 0
Comunicarea politica

Extras din curs

Comunicarea în masa - Comunicarea în masa este „comunicare ce ajunge la dispozitia maselor, comunicare orientata spre mase”.

Criterii specifice procesului de comunicare în masa:

1. Tehnologia - Comunicarea în masa se deosebeste de alte variante de comunicare prein faptul ca face uz de mijloace tehnice relativ avansate. Aceste mijloace, cum sunt radioul si televiziunea, raspund cerintei ca multi receptori sa poata participa sincron la actul de comunicare.

2. Publicul - Comunicarea în masa include institutiile si sistemele prin care unele grupuri sociale specializate fac uz de mijloace tehnice (presa, radio, televiziune, etc.)pentru a raspândi un mesaj simbolic într-o audienta larga, eterogena si foarte dispersata.

Comunicarea în masa este o forma de comunicare în care mesajele – având un caracter public si folosindu-se de o tehnologie de difuzare (media) – se adreseaza unei largi audiente, într-un mod indirect (partenerii comunicarii sunt distantati în spatiu sau timp) si unilateral (ceea ce exclude inversarea rolurilor de emitator si receptor)_(Maletzke, 1963).

Comunicarea publica - Definitia lui Maletzke este discutabila, nefiind acceptata de toti cercetatorii proceselor de comunicare. Comunicarea în masa nu exclude feed-backul, reactia publicului. Comunicarea în masa, definita prin caracterul sau public, este „un proces de comunicare în cadrul caruia emitatorul nu exclude pe nimeni de la decodarea mesajului”, comunicarea fiind publica si general accesibila (Stappers, 1966).

Un aspect al comunicarii publice este disponibiliozarea informatiei – întregul proces de formalizare, multiplicare, depozitare si transmitere prin care informatia devine de uz public. Disponibilizarea presupune un proces logistic prin care emitatorul, prin intermediul mijloacelor tehnologice de comunicatie, pune informatia necesara la dispozitia publicului.

Preview document

Noul Spațiu Public și Comunicarea - Pagina 1
Noul Spațiu Public și Comunicarea - Pagina 2

Conținut arhivă zip

  • Noul spatiu public si comunicarea.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de management în mass-media

CONCURENTA Concurenta trebuie stabilita in functie de formatul pe care il va aborda in viitor organizatia mass-media. In functie de amplitudinea...

Introducerea în Sistemul Mass-Media

Ce este sistemul mass media Mass media (lat. Medium, pl. media) sunt suporturile tehnice care sunt folosite pentru transmiterea mesajelor,...

Condiția jurnalistului

O istorie recentă Născută la începutul anilor ’20, radiodifuziunea a devenit, cu excepţia câtorva zone dintre cele mai nedezvoltate, produsul...

Imaginea organizațiilor

Implicarea imaginilor în orientarea manifestărilor oamenilor (manifestări atitudinale, comportamentale şi acţionale) sunt cele ce impun ca...

Structura limbajului jurnalistic

Capitolul I : Aspecte introductive I.1. Comunicarea prin limbaj Din cele mai vechi timpuri, oamenii au dorit să se înţeleagă şi s-au preocupat de...

Radioul Modern

Vocabularul In sfârsit, William Strunk a fost un adept al limbajului concret. “Este de preferat specificul, generalului, cuvântul precis celui...

Comunicare interpersonală

MINUTE DE CURS Comunicarea interpersonala este definita ca un proces global care integreaza cuvinte, mimica, priviri, gesturi si raporturi...

Conceptul de Comunicare

Conceptul de comunicare J.J. Van Cuileburg, O. Scholten, G.W. Noomen, „Stiinta comunicarii” Definitie: Comunicarea este un proces care din...

Te-ar putea interesa și

Strategii de Comunicare pe Timpul Gestionării Situțiilor de Criză

Introducere „La început a fost cuvântul. Dar nu la începutul lumii, ci la începutul culturii.” (Henri Wald) Secolul XX a cunoscut toate...

Comunicarea cu societatea civilă

ARGUMENT ,,Pentru a da o existenţă publică unei activităţi, unei idei sau unui produs, nu este suficient doar ca aceste elemente să existe,...

Mass-media și cultura de masă - comunicare și democrație în noul spațiu public

INTRODUCERE Argument pentru comunicare într-o societate de masă În 1967, în „Power, Politics, People”, C. Wright Mills abordează ceea ce numeşte...

Cercetare de Marketing

1. Analiza macromediului 1.1 Mediul politic 1.1.1 Mediul politic internaţional 1.1.1.1 Tipuri de guvernări şi impactul lor asupra industriei...

Tehnici de comunicare cu presa - comunicatul de presă

Introducere Orice organizaţie, precum şi orice persoană publică trebuie să se confrunte, în fiecare zi, săptămână, lună sau an, cu noi provocări,...

Mass-media în Republica Moldova

INTRODUCERE De zece ani Republica Moldova se afla în cautarea drumului sau catre valorile democratice, catre civilizatie si prosperitate...

Comunicarea televizuală

Fiecare epoca utilizează in mod preponderent un anumit tip de semne in care se exprima constiinta colectiva, după cum avem de-a face cu o cultura...

Persuasiunea

Indoielile noastre sunt tradatori si ne fac sa pierdem lucrurile bune pe care le-am putea castiga din cauza fricii de a incerca. William...

Ai nevoie de altceva?