Relații publice - conferință de presă

Curs
8.8/10 (6 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2009
Mărime: 11.17KB (arhivat)
Publicat de: Eremia Marginean
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mariana Brandl-Gherga

Extras din curs

Puratatorul de cuvant al unei org, responsabil al relatiilor cu media, are la dispozitie o varietate de metode si tehnici de contactare a redactiilor pt a le furniza info despre org:

- conferinte de presa

- calatorii

- campanii de presa

- buletine informative

- dosare de presa

- scrisori personale

- telefoane directe catre ziaristi,etc

Una dintre procuparile principale ale puratorului de cuvant este sa “produca” evenimente speciale in viata org care sa intereseze publicul, prin intermediul m-media:

- participarea la targuri si expozitii

- concursuri initiate de firma, urmate de ceremonii, premii

- vizite

- dezbateri, simpozioane, seminarii, cursuri de specializare

- expozitii, inaugurari, receptii

- conferinte de presa, etc

Purtatorul de cuvant raspunde de formularea mesajului firmei catre m-media si,prin aceasta, catre publicul tinta. El indeplineste si functia de ziarist al org care redacteaza comunicatele de presa, pliante, foi volante, fluturasi, acdresa de multumire, advertoriale (editoriale platite) si texte apartinand unor genuri ziaristice ( stire, relatare,etc)

- Definitie: Conferinta de presa este o intalnire cu ziaristii a purtatorului de cuvant (si a conducerii org) in anumite conditii. Conf de presa este un evniment important in activitatea Biroului de Presa si are loc in situatii deosebite din activitatea org, cand aceasta are de comunicat ceva deosebit de important, de interes larg.

Evenimentele la care se refera in mod curent ziaristii nu sunt decat intalniri saptamanale uzuale, de informare a presei asupra activitatilor curente ale respectivei org. Teoreticienii relatarilor publice considera ca o conf de presa poate sa fie organizate doar in cazul in care se raspunde afirmativ la cel putin 3 dintre urmatoarele intrebari:

- Se bucura org de un prestigiu suficient de mare pt a atrage atentia un nr reprezentativ de ziaristi?

- Este evenimentul in cauza atat de important incat organizatia sa fie nevoita sa-l prezinte in fata publicului?

- Subiectul in discutie intereseaza suficient de mult presa, incat sa incite la intrebari din partea ziaristilor?

- Exista info sau pozitii noi care pot fi oferite sau argumentate in fata presei?

- Tipologia conferintelor de presa: 3 categorii mari:

1) conferinte unde sunt difuzate info de interes major (stiri hard)

2) conferinte destinate fotografilor

3) receptiile pt presa, unde are loc lansarea de produse noi (stiri soft)

- Desfasurarea unei conferinte de presa:

1) pregatirea

2) desfasurarea

3) evaluarea

1) Pregatirea unei conferinte de presa

Cu exceptia situatiilor de criza, cand conf se organizeaza fara nici un fel de pregatiri speciale, organizatia poate incepe pregatirea cu o luna inaintea evenimentului. In cadrul acestei etape vor fi parcurse urmatoarele momente:

a) alegerea momentului: data, ziua, ora (preferabil marti, miercuri, joi, orele 10-12. Aceasta intrucat luni este de obicei sedinta de redactie iar vineri, bilantul de redactie).

b) stabilirea locului de desfasurare tine cont de dimensiunea conferintei si a sediului.

- se desfasoara fie la sediu, fie se inchiriaza o sala

- cadrul sa fie agreabil si sa reprezinte imaginea institutiei

- locul usor identificabil, accesibil, cu indicatoare pt a ajunge la sala si o parcare apropiata de sala de conf

- marimea salii sa fie sificient de mare pr toti invitatii, cu mese scaune, prize, luminozitate, sonorizare

- traduceri daca sunt invitate persoane straine

- diapozitive, casete audio

Preview document

Relații publice - conferință de presă - Pagina 1
Relații publice - conferință de presă - Pagina 2
Relații publice - conferință de presă - Pagina 3
Relații publice - conferință de presă - Pagina 4
Relații publice - conferință de presă - Pagina 5
Relații publice - conferință de presă - Pagina 6
Relații publice - conferință de presă - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Relatii Publice - Conferinta de Presa.doc

Alții au mai descărcat și

Campanie de relații publice pentru organizația școlară - Liceul Teoretic Nichita Stănescu Ploiești

1.Prezentarea liceului “ La Noi Succesul este garantat!” Liceul Teoretic “Nichita Stănescu” Ploieşti MINISTERUL EDUCATIEI,CERCETARII ŞI...

Strategii de Comunicare

Comunicarea- in sens larg poate fi definita drept procesul de transmisie de informatie, idei, opinie, fie de la un individ la altul, fie de la un...

Teoria Informației

TEORIA INFORMATIEI Note de curs 1. Ipostazele contemporane de baza ale teoriei informatiei - teoria informatiei în sens larg:  definitie:...

Suport de curs - semiotică

Cursul de Introducere în semiotică se adresează studenţilor de la specializarea Jurnalistică anul I-îi. Această disciplină este obligatorie şi...

Negocierea în afaceri

Complexitatea vietii social-economice si politice contemporane, diversitatea relatiilor si activitatilor de toate felurile pe care le deruleaza...

Structuri Sociale ale Comunicării

I. SOCIETATEA CA STRUCTURĂ I. 1. Conceptul de structură socială - structură −> lat. struer = a construi. - în ştiinţă, conceptul de structură =...

Sociologia educației - fișă de identitate

1.1 OBIECTUL SOCIOLOGIEI De obicei, oamenii au reprezentări, idei sau puncte de vedere cu privire la viaţa lor socială şi adesea se întâmplă ca...

Strategii didactice - delimitări metodologice

1.1. Problema strategiilor didactice în literatura de specialitate Literatura de specialitate evidenţiază diferite abordări ale strategiilor...

Te-ar putea interesa și

Planul Campaniei de Informare Publică pentru Ministerul Culturii și Patrimoniului National

INTRODUCERE A devenit aproape un truism faptul că omenirea intră, începând cu sfârşitul acestui secol, într-o nouă eră – era informaţională....

Între relații publice și publicitate - strategia Vodafone

Introducere Relaţiile Publice şi Publicitatea câştigă din ce în ce mai mult teren în ziua de azi, tot mai multe companii şi organizaţii încep să...

Elaborarea Campaniei de Relații Publice

INTRODUCERE Această lucrare este dovadă că din ce în ce mai mult, relaţiile publice se dovedesc a fi un instrument original şi eficace pentru a...

Utilizarea Marketingului pentru Promovarea Serviciilor Bancare

INTRODUCERE Actualitatea temei de investigate si gradul de studiere a acesteia. Economia de piata se caracterizeaza prin cresteri rapide a muncii...

Mixul de Marketing pentru Brelocuri de Chei

Rezumat În ultimii ani brelocurile sunt mai mult decât un simplu inel de metal folosit doar pentru a-ti tine cheile, acestea devenind un obiect...

Relații Publice și Promovare

Ce sunt relatiile publice Notiunea de “relatii publice” este folosita la jumatatea secolului al XIX-lea in S.U.A., cand, din nevoi practice, s-a...

Campanie de relații publice - studiu de caz Vodafone

Vodafone Romania este al doilea operator de telefonie mobila ca marime in Romania dupa numarul de clienti. Compania a fost lansata in aprilie 1997,...

Tehnici de Relații Publice

INTRODUCERE Relatiile publice au la baza un nucleu bine definit de obiective, notiuni si reprezentari teoretice care sunt însa aplicate printr-o...

Ai nevoie de altceva?