Mărcile de ciocolată din România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2572
Mărime: 353.05KB (arhivat)
Publicat de: Carolina Muntean
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Popescu

Extras din proiect

Ciocolata este un un produs alimentar obtinut dintr-un amestec de cacao, zahar, uneori lapte si unele arome specifice. Ciocolata este servita de obicei sub forma de tableta, baton, praline, inghetata sau alte produse de cofetarie.

Principalii jucatori care domina piata ciocolatei sunt Kraft Jacobs Foods Romania, Excelent-Kandia, Supreme Chocolat, Nestle si Master Foods.

Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB Romania dupa importanta in vanzari, primele zece branduri de pe piata romaneasca a ciocolatei sunt Poiana (Kraft Foods), Laura (Excelent-Kandia), Primola (Supreme), Joe (Nestle), Africana (Kraft Foods), Novatini (Supreme), Milka (Kraft Foods), Kandia (Excelent-Kandia), Heidi (Heidi) si Papi (Excelent-Kandia).

Romanii consuma cea mai putina ciocolata dintre toti locuitorii Uniunii Europene, consumul anual pe cap de locuitor ajungand la aproximativ 1,5 kilograme.

Piata romaneasca a ciocolatei se imparte intre tablete, batoane, praline, drajeuri, figurine, miniciocolate sau asortate. Tabletele reprezinta peste jumatate dintre vanzarile totale de ciocolata. Prin urmare, atat valoric, cat si volumic, vanzarile de tablete inregistreaza aproximativ 60% din piata, potrivit studiului MEMRB. Un sfert din piata il are segmentul batoanelor de ciocolata, cu circa 25%. Acesta este urmat de segmentul de praline, aflat in crestere, de la 10,5% la 12,6%. De asemenea, figurinele de ciocolata au inregistrat o crestere,de 1,2 la 3,8%, in perioadele supuse monitorizarii.

Potrivit aceluiasi studiu, in functie de segmentarea dupa culoare, ciocolata maro continua sa detina suprematia neta, cu aproximativ 90% din totalul pietei, ca importanta in volum si in valoare, urmata de ciocolata in intregime alba, iar pe locul trei se situeaza ciocolata neagra ce inregistreaza o usoara crestere, ajungind de la 0,9% la 2,7% .

In functie de aroma, preferintele romanilor merg catre ciocolata simpla, care isi pastreaza cota de piata de cca 17%, locul second il ocupa ciocolata cu arome mixte cu un procent de 16,8 % , aceasta este urmata ciocolata cu alune 11,6% , ciocolata cu caramel 9,3%, iar ciocolata cu fructe, ciocolata cu stafide, ciocolata cu rom si cea cu cappuccino au un procent de cca 6,2 %, spune acelasi studiu de piata.

Desi ciocolata este mancata de placere, consumul de ciocolata cacao/ciocolata amaruie a fost dovedit a afecta benefic sistemul circulator. Alte studii au fost efectuate pentru a dovedi efecte anticancerigene, de stimulator cerebral, inhibator al tusei si inhibator al diareei. In ciuda beneficiilor posibile consumul excesiv de ciocolata poate favoriza obezitatea si aparitia diabetului zaharat. Un stiudiu prezentat de catre BBC a aratat ca in timpul topirii ciocolatei in gura, creierul uman cunoaste o crestere a activitatii electrice, iar ritmul cardiac creste mai mult decat in timpul unui sarut pasional si senzatia dureaza de patru ori mai mult.

Exista trei segmente de ciocolara: premium, mediu si economic. Segmentul premium este impartit de Milka, Poiana Senzatii, Heidi si Anidor, cel mediu este reprezentat de brandurile Kandia, Poiana si Primola, iar segmentul economic include marcile Laura, Africana si Novatini.

Marcile de ciocolata preferate de romani sunt Poiana, urmata de Primola, Milka, Kandia si Laura.

Poiana a fost si este “ ciocolata romaneasca de calitate”si se dovedeste una dintre cele mai puternice marci de bunuri de larg consum din Romania, fiind preferata, potrivit datelor furnizate de compania producatoare, de peste noua milioane de romani. Desi in topul celor mai vindute marci de ciocolata se remarca prezenta constanta a brandurilor din segmentele economic ,potrivit unui studiu GfK, citat de aceeasi companie,un loc important il detine si ciocolata Milka, desi este o marca premium, aceasta este preferata de peste 25% dintre consumatorii romani de ciocolata.

Milka este in Europa ceea ce e Poiana in Romania, aceasta e mai mult decat placuta, comunica finite si naturalete, iar indicatorii sai au patruns in limbajul popular.

La mai mult de un secol de la aparitia sa, in 2002, Milka a fost lansata si in Romania, in prezent ocupand o pozitie de top in categoria de ciocolata.

Istoria marcii Milka

De la Columb la Suchard

Cu aproximativ 1400 de ani inainte de aparitia tabletei mov Milka, bastinasii Americii de Sud descopereau arborele de cacao, respectiv boabele de cacao ca aliment si delicatesa. Acest lucru se intampla, asadar cu mult inainte ca Philippe Suchard sa serbeze pe 17 noiembrie 1825 deschiderea propriei ciocolaterii, lansand astfel ciocolata de casa. Dar pana acolo, “boabele dulci” au parcurs un drum lung.

Aztecii au fost cei care, in secolul 12 au cucerit poporul toltecilor, preluand apetitul acestora pentru cacao. La inceput, ei au numit "XOCOATL" bautura energizanta, pe care o produceau adaugand malai, ardei, piper si apa. Cu ocazia acostarii din anul 1502, Columb nu a aflat nimic despre cacao.

Preview document

Mărcile de ciocolată din România - Pagina 1
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 2
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 3
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 4
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 5
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 6
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 7
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 8
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 9
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 10
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 11
Mărcile de ciocolată din România - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Marcile de Ciocolata din Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Analiza comparativă a comunicării de marketing Milka vs Primola

PARTEA I Elemente definitorii ale pietei produselor din ciocolata 1. Caracterizare generala 1.1. Capacitatea pietei Piata ciocolatei este...

Analiza calității senzoriale a ciocolatei

INTRODUCERE: Am ales această temă datorită plăcerii de a citi şi a descoperi lucruri noi şi interesante despre ciocolata si produse din ciocolata...

Proiectarea și promovarea produselor noi - praline cu miere și scorțișoară

Etapa I: Definirea ideii de produs nou 1.1. Scurt istoric al firmei Kraft Foods Acum mai bine de o sută de ani, un tânăr întreprinzător cu un...

Ciocolata Amăruie cu Lapte de Soia

Capitolul 1. Definirea termenului de produs nou 2.7. Scurt istoric al ciocolatei 1000. Boabe şi cifre: La început boabele de cacao erau folosite...

Analiza Pieței Ciocolatei

INTRODUCERE În accepţiunea generală, marketingul reprezintă "ştiinţa şi arta de a convinge clienţii sã cumpere".Marketingul – după cum spune...

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru Milka și Heidi

Partea I: Elemente definitorii ale pietei ciocolatei tablete 1. Caracterizarea generala Ciocolata, categorie in care intra tabletele, batoanele,...

Studiul comportamentului de cumpărare pentru ciocolată

Capitolul 1. Descrierea generala a pietei Piata ciocolatei din Romania este in continua crestere, consumatorii avand o permanenta deschidere fata...

Analiza ambalajelor pentru ciocolată

1.Istoricul aparitiei si dezvoltarii ambalajelor comerciale Orice inovatie isi are propria istorie.Nevoia protectiei, a sigurantei hranei si a...

Ai nevoie de altceva?