Extras din proiect
Ciocolata este un un produs alimentar obtinut dintr-un amestec de cacao, zahar, uneori lapte si unele arome specifice. Ciocolata este servita de obicei sub forma de tableta, baton, praline, inghetata sau alte produse de cofetarie.
Principalii jucatori care domina piata ciocolatei sunt Kraft Jacobs Foods Romania, Excelent-Kandia, Supreme Chocolat, Nestle si Master Foods.
Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB Romania dupa importanta in vanzari, primele zece branduri de pe piata romaneasca a ciocolatei sunt Poiana (Kraft Foods), Laura (Excelent-Kandia), Primola (Supreme), Joe (Nestle), Africana (Kraft Foods), Novatini (Supreme), Milka (Kraft Foods), Kandia (Excelent-Kandia), Heidi (Heidi) si Papi (Excelent-Kandia).
Romanii consuma cea mai putina ciocolata dintre toti locuitorii Uniunii Europene, consumul anual pe cap de locuitor ajungand la aproximativ 1,5 kilograme.
Piata romaneasca a ciocolatei se imparte intre tablete, batoane, praline, drajeuri, figurine, miniciocolate sau asortate. Tabletele reprezinta peste jumatate dintre vanzarile totale de ciocolata. Prin urmare, atat valoric, cat si volumic, vanzarile de tablete inregistreaza aproximativ 60% din piata, potrivit studiului MEMRB. Un sfert din piata il are segmentul batoanelor de ciocolata, cu circa 25%. Acesta este urmat de segmentul de praline, aflat in crestere, de la 10,5% la 12,6%. De asemenea, figurinele de ciocolata au inregistrat o crestere,de 1,2 la 3,8%, in perioadele supuse monitorizarii.
Potrivit aceluiasi studiu, in functie de segmentarea dupa culoare, ciocolata maro continua sa detina suprematia neta, cu aproximativ 90% din totalul pietei, ca importanta in volum si in valoare, urmata de ciocolata in intregime alba, iar pe locul trei se situeaza ciocolata neagra ce inregistreaza o usoara crestere, ajungind de la 0,9% la 2,7% .
In functie de aroma, preferintele romanilor merg catre ciocolata simpla, care isi pastreaza cota de piata de cca 17%, locul second il ocupa ciocolata cu arome mixte cu un procent de 16,8 % , aceasta este urmata ciocolata cu alune 11,6% , ciocolata cu caramel 9,3%, iar ciocolata cu fructe, ciocolata cu stafide, ciocolata cu rom si cea cu cappuccino au un procent de cca 6,2 %, spune acelasi studiu de piata.
Desi ciocolata este mancata de placere, consumul de ciocolata cacao/ciocolata amaruie a fost dovedit a afecta benefic sistemul circulator. Alte studii au fost efectuate pentru a dovedi efecte anticancerigene, de stimulator cerebral, inhibator al tusei si inhibator al diareei. In ciuda beneficiilor posibile consumul excesiv de ciocolata poate favoriza obezitatea si aparitia diabetului zaharat. Un stiudiu prezentat de catre BBC a aratat ca in timpul topirii ciocolatei in gura, creierul uman cunoaste o crestere a activitatii electrice, iar ritmul cardiac creste mai mult decat in timpul unui sarut pasional si senzatia dureaza de patru ori mai mult.
Exista trei segmente de ciocolara: premium, mediu si economic. Segmentul premium este impartit de Milka, Poiana Senzatii, Heidi si Anidor, cel mediu este reprezentat de brandurile Kandia, Poiana si Primola, iar segmentul economic include marcile Laura, Africana si Novatini.
Marcile de ciocolata preferate de romani sunt Poiana, urmata de Primola, Milka, Kandia si Laura.
Poiana a fost si este “ ciocolata romaneasca de calitate”si se dovedeste una dintre cele mai puternice marci de bunuri de larg consum din Romania, fiind preferata, potrivit datelor furnizate de compania producatoare, de peste noua milioane de romani. Desi in topul celor mai vindute marci de ciocolata se remarca prezenta constanta a brandurilor din segmentele economic ,potrivit unui studiu GfK, citat de aceeasi companie,un loc important il detine si ciocolata Milka, desi este o marca premium, aceasta este preferata de peste 25% dintre consumatorii romani de ciocolata.
Milka este in Europa ceea ce e Poiana in Romania, aceasta e mai mult decat placuta, comunica finite si naturalete, iar indicatorii sai au patruns in limbajul popular.
La mai mult de un secol de la aparitia sa, in 2002, Milka a fost lansata si in Romania, in prezent ocupand o pozitie de top in categoria de ciocolata.
Istoria marcii Milka
De la Columb la Suchard
Cu aproximativ 1400 de ani inainte de aparitia tabletei mov Milka, bastinasii Americii de Sud descopereau arborele de cacao, respectiv boabele de cacao ca aliment si delicatesa. Acest lucru se intampla, asadar cu mult inainte ca Philippe Suchard sa serbeze pe 17 noiembrie 1825 deschiderea propriei ciocolaterii, lansand astfel ciocolata de casa. Dar pana acolo, “boabele dulci” au parcurs un drum lung.
Aztecii au fost cei care, in secolul 12 au cucerit poporul toltecilor, preluand apetitul acestora pentru cacao. La inceput, ei au numit "XOCOATL" bautura energizanta, pe care o produceau adaugand malai, ardei, piper si apa. Cu ocazia acostarii din anul 1502, Columb nu a aflat nimic despre cacao.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Marcile de Ciocolata din Romania.doc