Sistemul de Direcție

Proiect
8.1/10 (21 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 8303
Mărime: 765.25KB (arhivat)
Publicat de: Denisa Bratu
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Barbu Gheorghe
1. Destina si conditiile impuse sistemului de directie pag. 4 2. Stabilizarea rotilor de directie 5 3. Tipuri constructive de sisteme de directie 9 4. Întretinerea sistemului de directie 21 5. Defecte în exploatare ale sistemului de directie 22 6. Repararea sistemului de directie 25 Masuri de protectie a muncii la întretinerea si repararea sistemului de frânare 31 Prevenirea si stingerea incendiilor 32

Cuprins

  1. 1. Destina si conditiile impuse sistemului de directie pag. 4
  2. 2. Stabilizarea rotilor de directie 5
  3. 3. Tipuri constructive de sisteme de directie 9
  4. 4. Întretinerea sistemului de directie 21
  5. 5. Defecte în exploatare ale sistemului de directie 22
  6. 6. Repararea sistemului de directie 25
  7. Masuri de protectie a muncii la întretinerea si repararea sistemului
  8. de frânare 31
  9. Prevenirea si stingerea incendiilor 32

Extras din proiect

Destinatia sistemului de directie. Sistemul de directie serveste la modificarea directiei de deplasare a autormobilului . schimbarea directiei de mers se obtine prin schimbarea planului ( bracarea) rotilor de directie în raport cu planul longitudinal al autovehicului .

Conditiile impuse sistemului de directie sunt :

- sa permita stabilizarea miscarii rectilinii (rotile de directie , dupa ce virajul s-a efectuat, sa aiba tendinta de a reveni în pozitia mersului în liniu dreapta= :

- sa permita stabilizarea miscarii rectilinii (rotile de directie , dupa ce virajul s-a efectuat, sa aiba tendinta de a reveni în pozitia mersului în liniu dreapta= :

- efortul necesar pentru manevrarea directiei sa fie cât mai redus ;

- randamentul sa fie cât mai ridicat ;

- socurile provenite din regularitatile caii sa nu fie transmise la volan ;

- sa permita reglarea si întretinerea usoare ;

- sa nu prezinte uzuri excesive care pot duce la jocuri mari si prin aceasta la micsorarea conducerii ;

- sa aiba o constructie simpla si sa prezinte o durabilitate cât mai mare ;

În figur nr. 1 este prezentaa schema virajului unui automobil cu doua punti.

Fig.1 Schema virajului automobilului.

Virajul automobilului este corect , adica rotile ruleaza fara alunecare , când toate descriu cercuri concentrice în centrul de viraj O. Acest centru trebuie sa se gaseasca la intersectia dintre prelungirea axei , rotile de directie nu sunt paralel ci înclinate (bracate) cu unghiuri diferite . Astfel unghiul de bracare al rotii interioare este mai mare decât unghiul de bracare al rotii exterioare .

2. STABILIZAREA ROTILOR DE DIRECTIE

În scopul asigurarii unei bune tinute de drum a automobilului , rotile de directie se stabilizeaza. Prin stabilirea rotilor de directie se întelege capacitatea lor de a-si mentine directia la mersul în linie dreapta si de a reveni în aceasta pozitie , dupa ce au fost brocate sau deviate sub influenta unor forte perturbatoare .

Dintre masurile constructive , care dau nastere la momentele de stabilizare , unghiurile de asezare a rotilor si pivotilor rotilor fuzetelor de directie prezinta anumite unghiuri în raport cu planul longitudinal si transversal al automobilului

( fig.2)

Fig. 2 a Fig.2.b

Fig. 2 . Unghiurile de asezare ale rotilor si pivotilor .

La pivotii fuzetelor se deosebesc doua unghiuri: unghiul de înclinare longitudinala b si unghiul de înclinare transversala d.

Rotile directie, ca si pivotii, prezinta doua unghiuri: unghiul de cadere sau de carosaj a si unghiul de convergenta p.

Unghiul de înclinare longitudinala a pivotului b( sau unghiul de fuga),

( fig.2.a.)reprezinta înclinarea longitudinala a pivotului si se obtine prin înclinarea pivotului în asa fel încât prelungirea axei lui sa întâlneasca calea într-un punct A, situat înaintea punctului B de contact al rotii.

Unghiul de înclinare longitudinala a pivotului face ca, dupa bracare, rotile de directie sa aiba tendinta de revenire la pozitia de mers în linie dreapta.

În timpul virajului automobilului ( fig.3), forta centrifuga Fc, aplicata în centrul de masa, provoaca aparitie între roti si cale a reactiunilor Y 1. Si Y 2, care se considera ca actioneaza în centrul suprafetei de contact a pneului . Datorita faptului ca pivotul pneului este înclinat cu unghiul b, reactiunea Y1, a unei roti da nastere la un moment stabilizator dat de relatia :

Preview document

Sistemul de Direcție - Pagina 1
Sistemul de Direcție - Pagina 2
Sistemul de Direcție - Pagina 3
Sistemul de Direcție - Pagina 4
Sistemul de Direcție - Pagina 5
Sistemul de Direcție - Pagina 6
Sistemul de Direcție - Pagina 7
Sistemul de Direcție - Pagina 8
Sistemul de Direcție - Pagina 9
Sistemul de Direcție - Pagina 10
Sistemul de Direcție - Pagina 11
Sistemul de Direcție - Pagina 12
Sistemul de Direcție - Pagina 13
Sistemul de Direcție - Pagina 14
Sistemul de Direcție - Pagina 15
Sistemul de Direcție - Pagina 16
Sistemul de Direcție - Pagina 17
Sistemul de Direcție - Pagina 18
Sistemul de Direcție - Pagina 19
Sistemul de Direcție - Pagina 20
Sistemul de Direcție - Pagina 21
Sistemul de Direcție - Pagina 22
Sistemul de Direcție - Pagina 23
Sistemul de Direcție - Pagina 24
Sistemul de Direcție - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de Directie.doc
  • C U P R I N S.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea Ambreiajului pentru un Autoturism cu 5 Locuri

CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN CONSTRUCŢIA AUTOMOBILELOR I.1. Părţile componente ale automobilelor Principalele parţi componente ale unui automobil...

Studiul Sistemului de Frânare

STUDIUL SISTEMULUI DE FRÂNARE I.Rolul sistemului de frânare Fig. 1.1 Ansamblu disc frână Sistemului de frânare are rolul: - de a reduce viteza...

CCA2 - frână - autoturism de teren

1 STUDIU DE CAZ ASUPRA SISTEMULUI DE SUSPENSIE RIGIDA CU 3 BRATE 1.1 ROLUL SUSPENSIEI, CONDITII IMPUSE La deplasarea autovehiculului,...

Ambreiajul

1. DESTINATIA , CONDITIILE IMPUSE SI CLASIFICAREA AMBREAIAJULUI Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este intercalat intre motor...

Sistemul de Alimentare la MAS

ARGUMENT Automobilul este un vehicul rutier carosat si suspendat elastic pe cel putin trei roti care se deplaseaza prin mijloace de propulsie...

Sisteme de Suspensii Active

1. Introducere: 1.1.Suspensia activă: Sistemul de suspensie activa are capacitatea de a-şi ajusta parametrii de funcţionare în mod continuu în...

Calculul și construcția autovehiculelor II

1 STUDIU DE NIVEL PRIVIND MECANISMELE DE GHIDARE A ROŢILOR Mecanismul de ghidare a roţilor are rolul de a prelua forţele şi momentele reactive ce...

Modul de Diminuare a Vibrațiilor la Sistemul de Suspensie al Autovehiculelor

Introducere Deplasarea automobilului în orice regim, pe orice categorie de drum este însoţită de apariţia şocurilor şi vibraţiilor. De altfel,...

Te-ar putea interesa și

Funcționarea, diagnosticarea și repararea sistemului de direcție

CAPITOLUL I MEMORIU EXPLICATIV Apariţia primelor automobile este strâns legată de descoperirea şi perfecţionarea maşinii cu abur şi a motorului...

Locul și Rolul Impozitelor Directe în Cadrul Sistemului Fiscal din România

VENITURILE DIN SALARII Trecerea la economia de piata a impus adoptarea unui sistem de impozitare a salariilor mai flexibil care sa tina seama de...

Sistemul de direcție

1. Memoriu justificativ Automobilul pentru a se deplasa are nevoie de un sistem de directie, care dirijeaza automobilul pe traiectoriea dorita de...

Aranjarea și servirea mesei într-o pensiune montană de 30 de locuri

Capitolul 1 NOŢIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND SERVIREA CONSUMATORILOR Printre grijile şi preocupările cotidiene ale omului se numără şi procurarea şi...

Evoluția Impozitelor Directe în Sistemul Fiscal din România în Perioada 2008-2010

INTRODUCERE În fiecare moment de dezvoltare al societății îi corespunde un anumit nivel al impozitelor, nivel care se schimbă pe măsura acestei...

Agricultură de precizie

INTRODUCERE Agricultura de precizie (AP) – este un model e pe cale de aplicare în toate ţările foarte dezvoltate şi urmăreşte o gestionare...

Diagnosticarea sistemului de direcție

Capitolul 2 Argument 2.1.Introducere.Generalitati Autoturismul este un vehicul rutier suspendat elastic pe roti,care se deplaseaza prin mijloace...

Organizarea generală a tractoarelor SAME și funcționarea acestora

1. SCURT ISTORIC 1.1 Generalitati Tractorul este un autovehicul pe roți sau pe șenile destinat să execute diferite operații tehnologice cu...

Ai nevoie de altceva?