Dezvoltarea Turismului în România

Proiect
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 66 în total
Cuvinte : 18219
Mărime: 109.95KB (arhivat)
Publicat de: Leonidas Iancu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Marian I

Cuprins

  1. DEZVOLTAREA TURISMULUI ÎN ROMÂNIA
  2. CAPITOLUL I Premisele dezvoltării turismului în România
  3. CAPITOLUL II Organizarea turismului în România
  4. CAPITOLUL III Economia României - cadru de manifestare a turismului
  5. CAPITOLUL IV Baza tehnico-materială turistică
  6. CAPITOLUL V Circulaţia turistică
  7. CAPITOLUL VI Programele Autorităţii Naţionale a Turismului
  8. Concluzii
  9. Bibliografie

Extras din proiect

CAPITOLUL I

CAPITOLUL I Premisele dezvoltării turismului în România

Vocaţia turistică a României este determinată de varietatea şi complexitatea reliefului, de bogăţia apelor de suprafaţă sau a celor subterane, de climatul continental de tranziţie, de vegetaţia şi fauna bogată şi variată, de istoria multimilenară a poporului român, de ospitalitatea oamenilor. De asemenea poziţia geografică a României asigură şi funcţia de turism de tranzit; teritoriul său este traversat de principalele drumuri ce realizează legătura între vestul şi nordul Europei cu sudul continentului, dar şi cu Orientul Apropiat şi Mijlociu.

România este o ţară carpato-danubiano-pontică, cele trei mari elemente naturale ale Europei îngemănându-se pe teritoriul României. Este ţară carpatică nu numai pentru că pe teritoriul său se desfăşoară 2/3 din suprafaţa acestui lanţ montan, ci şi pentru că relieful ţării (cu excepţia Dobrogei) este un rezultat al evoluţiei Carpaţilor; este ţară dunăreană deoarece 1075 de km (38%) din lungimea fluviului (inclusiv gura de vărsare) ce străbate Europa de la vest la est curge şi pe teritoriul României; este ţară pontică prin cei 247 km de litoral ai Mării Negre. Toate aceste elemente introduc o diversitate a resurselor turistice: de la crestele montane ale Carpaţilor la canalele pline de stuf, păsări şi peşti ai Deltei Dunării şi până la plajele cu nisip fin ale Mării Negre.

Dintre treptele de relief, munţii sunt cei care exercită o atracţie deosebită pentru turişti. În România munţii ocupă o suprafaţă de circa 66000 kmp, mai mult decât suprafaţa montană a Austriei. În Carpaţii româneşti se află cel mai lung lanţ vulcanic din Europa, cel mai lung defileu din Europa şi peste 11 000 peşteri (din care 145 cu valoare turistică de excepţie), numărul acestora fiind depăşit doar de cele din Franţa.

Hidrografia susţine şi ea în mod revelator vocaţia turistică a României. Cea mai mare parte a râurilor izvorăsc din Munţii Carpaţi şi se îndreaptă către graniţele ţării, debuşând în Dunăre. Atât râurile interioare cât şi Dunărea constituie atracţii turistice de primă mărime. Pe teritoriul României sunt şi peste 4000 de lacuri de origini diferite, multe dintre ele fiind incluse în circuitul turistic. În sud-estul României se găseşte Marea Neagră care joacă un rol important în turismul balnear din această parte a Europei. Reţelei hidrografice de suprafaţă i se adaugă cea subterană deosebit de bogată şi de valoroasă din punct de vedere turistic. În ţară se găsesc circa 3000 de izvoare minerale care au jucat rolul primordial în dezvoltarea turismului balnear de cură românesc.

Poziţionarea României pe paralela de 45° latitudine nordică determină un climat temperat iar poziţionarea în cadrul continentului determină tipul de tranziţie. Acest tip de climat - temperat de tranziţie - este favorabil turismului, permiţând o circulaţie turistică în tot timpul anului.

Strâns legată de relief şi climat este şi marea bogăţie şi diversitate a vegetaţiei şi faunei: stepă, silvostepă, pădure. O menţiune aparte merită Delta Dunării, ecosistem unic în Europa.

Vocaţia turistică derivă şi din aportul creator al poporului român, materializat în prezenţa numeroaselor vestigii ce atestă vechimea milenară a populaţiei în acest teritoriu şi nivelul ridicat de civilizaţie la care a ajuns în decursul diferitelor etape istorice. Între aceste vestigii pot fi enumerate: cetăţile dacice, castrele romane, cetăţile feudale, castelele şi bisericile feudale, muzeele, casele memoriale, monumentele de arhitectură.

Preview document

Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 1
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 2
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 3
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 4
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 5
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 6
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 7
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 8
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 9
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 10
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 11
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 12
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 13
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 14
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 15
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 16
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 17
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 18
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 19
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 20
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 21
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 22
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 23
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 24
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 25
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 26
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 27
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 28
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 29
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 30
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 31
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 32
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 33
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 34
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 35
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 36
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 37
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 38
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 39
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 40
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 41
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 42
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 43
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 44
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 45
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 46
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 47
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 48
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 49
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 50
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 51
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 52
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 53
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 54
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 55
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 56
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 57
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 58
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 59
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 60
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 61
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 62
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 63
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 64
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 65
Dezvoltarea Turismului în România - Pagina 66

Conținut arhivă zip

  • Dezvoltarea Turismului in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Valorificarea litoralului românesc prin dezvoltare durabilă

Actualitatea tezei şi nivelul cercetărilor întreprinse. Economia naţională a României parcurge o dificilă etapă de tranziţie exprimată prin...

Locul și rolul turismului în economia româniei

INTRODUCERE Turismul a devenit în zilele noastre o ramură importantă a economiilor naționale și mondiale. Multe țări privesc turismul ca o sursă...

Litoralul Românesc al Mării Negre

Resursele turistice naturale ale României, care o situeaza, prin bogatie si varietate, printre tarile cele mai dotate din acest punct de vedere,...

Agenția de Turism SC Paradis Travel SRL

Capitolul 1. Constituirea agentiei de turism ,,Paradis Travel” - FISA DE PREZENTARE – Paradis Travel este o agentie de turism tur-operatoare,...

Turismul Rural în România

Ca urmare a locului ocupat în economiile naţionale şi rolului îndeplinit în dezvoltarea acestora, turismul este considerat unul dintre cele mai...

Organizarea unei Agenții de Turism

Argument: În decursul ultimelor decenii, la nivel mondial, sectorul turismului, al serviciilor în turism, a înregistrat o creştere fără precedent,...

Agenția de turism Cocktail Holidays

I.Agentia de turism 1. Prezentare generala Numele firmei: SC Cocktail Holidays SRL Sediu : Bd Stefan cel Mare, Iasi-Romania avand o suprafata...

Strategii de Dezvoltare a Turismului Rural Românesc

“Activitate din timpul liber care constă în a voiaja sau a locui departe de locul de reşedinţă pentru odihnă ,distracţie,îmbogăţirea experienţei si...

Te-ar putea interesa și

Rolul și importanța turismului rural în dezvoltarea generală a turismului românesc

INTRODUCERE Turismul are, pe langa consecintele economice, si o profunda semnificatie socio-umana. Actiunea sa se exercita atat asupra turistilor,...

Dezvoltarea turismului balnear în stațiunea Călimănești prin prisma SC Sind România SRL sucursala Căciulata

INTRODUCERE Turismul reprezintă, prin conţinutul şi rolul său, un fenomen caracteristic al civilizaţiei actuale, intercorelat cu celelalte...

Studiu Comparativ privind Dezvoltarea Turismului din Timisoara-Romania cu Cel din Sevilla-Spania

INTRODUCERE Turismul de factură religioasă apare în a II-a etapă a evoluţiei turismului, numită etapa pseudo-turistică, ce coincide perioadei...

Direcții de dezvoltare a turismului în România

INTRODUCERE Predicţiile pentru următoarele decenii şi strategiile cu caracter prospectiv, indiferent de ce zona a globului este vorba, arată că...

Dezvoltarea turismului în România prin intermediul festivalurilor de cultură și tradiție

CUVÂNT ÎNAINTE În demersul oricărei analize, se urmărește studiul sistematic al fiecărui element în parte, ce presupune o examinare în detaliu a...

Strategia de dezvoltare a turismului în Municipiul Roman

1. INTRODUCERE 1.1. Prezentare Roman este un municipiu din judetul Neamt, Moldova, Romania. Este situat in partea centrala a podisului Moldovei,...

Strategia de Dezvoltare a Turismului Rural Românesc în Contextul Integrării în Uniunea Europeana

CAPITOLUL I Strategii de dezvoltare a unor zone turistice româneşti în perspectiva integrării în Uniunea Europeană În cadrul strategiei naţionale...

Strategii de Dezvoltare a Turismului Românesc

CAPITOLUL I STAREA ACTUALĂ A TURISMULUI ROMÂNESC 1.1.Analiza stării mediului în care se dezvoltă turismul românesc Exceptând calamităţile...

Ai nevoie de altceva?